Den här webbplatsen använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse av webbplatsen. Genom att fortsätta använda vår webbplats accepterar du att cookies används. Läs mer om cookies och hur du kan stänga av dem.

OK
Till textinnehållet på sidan. Tryck Alt+S

Hej! Hur kan vi hjälpa dig?

Ställ din fråga här

Vår växel: 0490-81 50 00
Kundcenter Privat: 0771-22 11 22
Digital Support: 0771-97 75 12
Spärrservice: 08-411 10 11

Betala räkningar

Betala räkningar

Vill du undvika att stå i kö för att betala dina räkningar och dessutom slippa betala en avgift för varje räkning? Här kan du läsa om hur du kan betala dina räkningar på sätt som är både enkla, snabba och billiga.

Internetbanken


Betala dina räkningar till bank- och plusgiro när och var du vill via internetbanken. Du kan lägga in dina betalningar i förväg och ange datum när de ska utföras. Internetbanken ger en bra överblick på kommande och genomförda betalningar. Tjänsten ingår i våra kunderbjudanden och ansökan gör du via våra kontor. Läs mer om internetbanken

Autogiro

Autogiro är ett enkelt sätt att betala räkningar på och passar bra för återkommande räkningar. Med Autogiro dras betalningen automatisk på rätt dag. Har du internetbanken med säkerhetsdosa kan du teckna nya autogiromedgivande till företaget. Du gör det under Betala/Överföra/Autogiro när du är inloggad. Du kan också teckna nya medgivanden genom att kontakta företaget direkt.

e-faktura

Med e-faktura får du dina räkningar samlade i internetbanken, vilket ger dig kontroll och en bra överblick av din ekonomi. I internetbanken anmäler du vilka företag som du vill ha e-faktura ifrån. Vid e-faktura är alla uppgifter som OCR-nummer, betalningsdag och belopp ifyllda i förväg.

Du kan få en "påminnelse" via SMS eller e-post då det kommer in en ny e-faktura till din internetbank. För att aktivera bevakningstjänsten loggar du in på internetbanken och väljer Startsida/Beställ tjänster/Anslut bevaka ärenden.

Om du väljer autobetalning för din e-faktura kommer beloppet att dras från valt kontot på förfallodagen utan att du behöver godkänna betalningen.

Girobetalning

Girobetalning kopplas till ditt privatkonto eller servicekonto i banken. Du får ett häfte med förtrycka betalorder. När du ska betala fyller du i en betalorder och postar det tillsammans med inbetalningskorten. Det tar två till tre bankdagar från det att du postat kuvertet tills betalningsmottagaren har pengarna.

Du skaffar Girobetalning genom att besöka ditt bankkontor eller ringa Telefonbanken Personlig Service 0771-82 70 00.

Stäng Skriv ut