Vi använder kakor (cookies) för att ge dig en bättre upplevelse på webben. Genom att besöka vår webbplats accepterar du vårt användande av kakor.

Till textinnehållet på sidan. Tryck Alt+S

Hej! Hur kan vi hjälpa dig?

Ställ din fråga här

Vår växel: 0490-81 50 00
Kundcenter Privat: 0771-22 11 22
Digital Support: 0771-97 75 12
Spärrservice: 08-411 10 11

Betala på resan

Betala på resan

Trevlig resa! Med våra tips kan resan bli ännu trevligare. Förse dig med kort, resevaluta och ha koll på koder och telefonnummer.

Ska du ut och resa?

Med något av våra bank- eller betalkort är du utrustad med en "valuta" som gäller i så gott som i alla världens länder. Skulle du bli av med ditt kort, kan du spärra det med ett telefonsamtal.


Tips om kortanvändning utomlands

  • Kortservice Utland hjälper dig att spärra kortet. I vissa fall kan du få ett nytt kort eller hjälp med nödkontanter. Kortservice Utland når du dygnet runt, året om på +46 8 411 10 20. Dit kan du även ringa collect call - mottagaren betalar.
  • För att undvika ett större växlingspåslag rekommenderar vi att alltid betala med kortet i landets valuta. Du bör reagera om köpnotan är utställd i svenska kronor eftersom du har rätt att göra betalningen i landets valuta.
  • Det kan vara en bra idé att ha flera kort med på resan. Med vårt betal- och kreditkort kan du få alla semester- eller reseutlägg specificerade på en räkning och dessutom en räntefri kredit på upp till 55 dagar, vilket kan vara bra vid exempelvis oväntade utgifter.
  • Betalar du utlandsresan med kortet får du en kompletterande kortförsäkring.
  • Om du före avresa vill kolla upp hur många uttagsautomater som finns i det landet du ska åka till kan du göra det här för Visa eller för MasterCard och Maestro.

Resevaluta

Som kund i Tjustbygdens Sparbank kan du köpa din resevaluta hos oss. Var ute i god tid innan din resa, vi ser helst att du beställer minst 10 bankdagar före din resa. Är det bråttom med din valuta så finns möjligheten att få valutan som rek via postombud. Du betalar din valuta vid beställningen så det är viktigt att du har saldot på ditt konto då.

Är du inloggad i din internetbank eller app, kan du skicka in en valutabeställning via meddelandefunktionen - ett säkert och enkelt sätt där vi vet att du är du. Trevlig resa!

Logga in här

Facebook

svar dina frågor direkt Facebook.

Stäng Skriv ut