Meny
Våra tjänster
App, internetbank, BankID
Om oss
Pappa sitter hemma vid köksbordet med en bebis i knät och skriver på en laptop

Trasigt kort? Skaffa ersättningskort

Har du haft ett betal- och kreditkort eller bankkort, men har blivit av med det? Eller har du ett trasigt kort? För våra kreditkort beställer du ersättningskort, även kallat utbyteskort, genom att ringa Entercard. Våra bankkort kan du ersätta i internetbanken eller vår app.

Blivit av med kortet? Så gör du

  • Spärra kortet och polisanmäl

    Om du har blivit av med ditt kort måste du spärra kortet och polisanmäla det. Du kan spärra och ersätta ditt bankkort i internetbanken eller appen. Du kan även spärra kortet genom att ringa dygnet runt. Gäller både ditt bankkort och ditt betal-och kreditkort.

    Ring 08-411 10 11 och spärra kortet (funkar även från utlandet)

    Spärra kortet - mer information

  • Beställ ersättningskort (utbyteskort) för trasigt kort

    Om du blivit av med ett Mastercard kreditkort så skaffar du ersättningskort hos Entercard. Om det gäller ett Mastercard bankkort så ersätter du det i internetbanken eller appen. Följ stegen för att beställa.

Steg för steg hur du ersätter ditt kort

Kreditkort Mastercard – ersätt hos EnterCard

Om du blivit av med något av dina Mastercard betal- och kreditkort, eller det gått sönder, beställer du nytt genom att ringa EnterCard.

Bankkort Mastercard – ersätt i internetbanken

  1. Logga in i internetbanken
  2. Välj Kort
  3. Välj Spärra och ersätt kort under Alternativ
  4. Välj det kort du vill ersätta eller klicka på byt ut kortet genom vår virtuella assistent

Bankkort Mastercard – ersätt i vår app

  1. Logga in i appen
  2. Klicka på menyn, välj Kort
  3. Välja det kort du vill ersätta eller klicka på lägg till kort
  4. Klicka på spärra och ersätta eller klicka på Vill du ersätta ditt bankkort?
  • Osäker på om du har ett betal- och kreditkort eller bankkort?

    Om du är osäker på om du har ett kreditkort eller bankkort kan du se sammanställningen av våra kort inom Mastercard.

    Våra Mastercard

Kund hos oss, men har inget kort sedan tidigare?

Beställ kort för första gången

Är du kund hos oss men har inget kort idag? Läs mer om hur du beställer ett betal- och kreditkort eller bankkort för första gången.

Tips om du beställt ersättningskort för bankkort

Aktivera ditt kort

Kom ihåg att du måste aktivera ditt nya bankkort efter att du fått hem det.
Aktivera ditt nya kort

Följ din kortbeställning

När du har beställt ett bankkort kan du följa din beställning i appen eller internetbanken.

Glömt din PIN-kod?

Om du har glömt PIN-koden till ditt bankkort så hittar du information om den i internetbanken eller din app. Följ stegen.

PIN-kod i appen

  1. Gå till Kort i menyn
  2. Välj bankkortet du vill se koden till
  3. Klicka på Visa PIN-kod
  4. Klart!

PIN-kod i internetbanken

  1. Gå till Konton och kort i menyn
  2. Klicka på Översikt
  3. Välj bankkortet du vill se koden till
  4. Klicka på Visa PIN-kod
  5. Klart!

Frågor om hur du beställer nytt kort?