Hoppa till textinnehållet

Beställ nytt kort

Att betala med kort är enkelt och säkert. Hos oss kan du välja mellan ett flertal olika betal- och kreditkort och bankkort. Läs om hur du ansöker om nytt kort, om du inte har något sedan tidigare,

Kund hos oss men inget kort sedan tidigare? Beställ ett helt nytt kort

Kreditkort - ansök i vår app

1. Logga in i appen.

2. Välj Kort i menyn.

3. Ansök om ett betal- och kreditkort*.

 

 

Bankkort - beställ i internetbanken

1. Logga in i internetbanken

2. Klicka på "Meddelanden" i huvudmenyn till vänster

3. Klicka på "Nytt meddelande"

4. Ange att du vill beställa ett bankkort i ditt meddelande, samt specificera om du önskar ett bankkort Mastercard eller bankkort Maestro, så återkommer vi till dig.

*Entercard Group AB är kreditgivare av betal- och kreditkorten. Swedbank och sparbankerna samarbetar med Entercard Group AB och är kreditförmedlare avseende betal- och kreditkorten.

Ersättningskort vid trasigt eller borttappat kort eller om det snart går ut

Kort som snart går ut? Du får automatiskt ett nytt hemsänt

Om ditt kort är på väg att gå ut får du automatiskt ett ersättningskort sänt till din bokföringsadress, förutsatt att du följt kortvillkoren. När du använt kortet första gången och transaktionen debiterats på kontot, spärrar vi med omedelbar verkan det ersatta kortet.

Tips om du beställt ett nytt bankkort

Glömt din PIN-kod?

Om du har glömt PIN-koden till ditt bankkort så hittar du information om den i internetbanken eller din app. Följ stegen.

Info om PIN-kod i appen

  1. Gå till Kort i menyn
  2. Välj bankkortet du vill se koden till
  3. Klicka på Visa PIN-kod.
  4. Klart!

Info om PIN-kod i internetbanken

  1. Gå till Konton och kort i menyn
  2. Klicka på Översikt
  3. Välj bankkortet du vill se koden till
  4. Klicka på Visa PIN-kod.
  5. Klart!

Nytt kort - frågor och svar

Mer information

* För att kontakta oss på telefon behöver du vara kund och ansluten. Anslut dig för att ringa