Hoppa till textinnehållet

Beställa nytt bankkort eller kreditkort

Beställ nytt kort

Att betala med kort är enkelt och säkert. Hos oss kan du välja mellan ett flertal olika betal- och kreditkort och bankkort. Läs om hur du ansöker om nytt kort, om du inte har något sedan tidigare,

Beställ ett helt nytt kort som kund hos oss

Kreditkort - ansök i vår app

1. Logga in i appen.

2. Välj Kort i menyn.

3. Ansök om ett betal- och kreditkort*.

 

 

Bankkort - beställ i internetbanken

1. Logga in i internetbanken eller appen

2. Klicka på "Meddelanden" i huvudmenyn

3. Klicka på "Kontakta oss"

4. Klicka på "Kort" och följ instruktionerna

*Entercard Group AB är kreditgivare av betal- och kreditkorten. Swedbank och sparbankerna samarbetar med Entercard Group AB och är kreditförmedlare avseende betal- och kreditkorten.

Beställ ersättningskort vid trasigt eller borttappat kort

Kort som snart går ut? Du får automatiskt ett nytt hemsänt

Om ditt kort är på väg att gå ut får du automatiskt ett ersättningskort sänt till din bokföringsadress, förutsatt att du följt kortvillkoren. När du använt kortet första gången, och transaktionen debiterats på kontot, spärrar vi det ersatta kortet vilket slår igenom direkt.

Tips om du beställt ett nytt bankkort

Följ din kortbeställning

När du har beställt ett bankkort kan du följa din beställning i appen eller internetbanken.
Följ din kortbeställning

Aktivera ditt kort

Kom ihåg att du måste aktivera ditt nya bankkort efter att du fått hem det.
Aktivera ditt nya kort

Info om PIN-kod i appen

  1. Gå till Kort i menyn
  2. Välj bankkortet du vill se koden till
  3. Klicka på Visa PIN-kod.
  4. Klart!

Info om PIN-kod i internetbanken

  1. Gå till Konton och kort i menyn
  2. Klicka på Översikt
  3. Välj bankkortet du vill se koden till
  4. Klicka på Visa PIN-kod.
  5. Klart!

Nytt kort - frågor och svar

Mer information

* För att kontakta oss på telefon behöver du vara kund och ansluten. Anslut dig för att ringa